כניסה למערכת

עמוד ראשי > חדשות > חוזר צירוף לביטוח: לטובת הצרכן ולתועלת הסוכן
חדשות

מחשבון מחירי ביטוח - אורלנט

  • דירות
  • מקיף למשאיות
  • חובה
  • צד ג'
  • משרד
  • מחירון לוי יצחק
  • פורמלי מגדל
  • נסיעות לחו"ל
אורלנט ליד אורלנט מקיף

מידע ועידכונים

נרשמת בהצלחה, תודה!
הצטרפו לניוזלטר של אורלן:

א+
א-

מהפכה צרכנית ושיווקית בביטוח

העדכונים האחרונים לחוזר צירוף לביטוח (אוקטובר 2018) ממקדים שוב את תשומת הלב באתגרי העתיד של הסוכן

בתאריך 1 באוקטובר 2018 נכנסו לתוקף העדכונים האחרונים הקשורים בחוזר צירוף לביטוח, שפורסם לראשונה ביולי 2015 ונכנס לתוקף מעשי כשנה לאחר מכן.

מהו חוזר צירוף לביטוח?

מטרת חוזר צירוף לביטוח, אשר חל על חברות הביטוח וסוכני הביטוח, היא לקבוע הוראות להסדרת התנהלות חברות ביטוח וסוכני ביטוח בעת צירוף של לקוחות לביטוח.

באמצעות החוזר מובטח כי המועמד לביטוח יקבל מידע מהימן ומפורט שיאפשר רכישה מושכלת של פתרונות ביטוח המתאימים לצרכיו, וכן כי חברת הביטוח תוכל להעריך נכונה את הסיכונים ולתמחרם בהתאם.

מהפכה צרכנית: הגנה על האינטרסים של הצרכן

בשלב הראשון יש לבצע שאילתה במערכת 'הר הביטוח', על מנת לוודא כי יוצעו ללקוח פתרונות שעדיין אין ברשותו, כלומר על מנת להימנע מכפל ביטוחי. את הבדיקה במערכת 'הר הביטוח' יעשה הלקוח בעצמו או ע"י בעל רישיון - חברת ביטוח או סוכן ביטוח - שקיבל הרשאה מטעם המבוטח. שימו לב לכך שההרשאה תקפה ל-5 ימים בלבד, שלאחריהם יש לקבל הרשאה חוזרת באמצעות פנייה נוספת למבוטח.

מידע אישי שנמסר לצורך הבדיקה אסור בשימוש כלשהו ללא הסכמת המבוטח. זכרו, הלקוח רשאי לסרב למסור פרטים או לתת הרשאה, ועל הסוכן לתעד סירוב זה.

תהליך הצירוף לביטוח

1. קבלת הסכמה פרטנית של המועמד לביטוח לבדיקה עבורו באתר 'הר הביטוח'.

2. בחינה של כיסויים קיימים למועמד לביטוח בהתאם לנתונים שהתקבלו, מאתר הר הביטוח וממקורות אחרים.

3. בירור וניתוח הצרכים של הלקוח בהתייחס לכיסויים אשר כבר קיימים ברשותו.

4. המלצה מקצועית של הגורם המשווק לכיסויים ביטוחיים המוצעים למועמד לביטוח.

בנוסף, חוזר צירוף לביטוח כולל גם שורה של הנחיות מעשיות לפרוצדורות מקצועיות שונות, כגון ביטול פוליסה, חזרה מביטול, תיעוד פגישות ועוד.

מהפכה שיווקית: התועלת לסוכן הביטוח

מהפכת חוזר צירוף לביטוח היא אמנם בראש ובראשונה לתועלת הצרכן, אך יחד עם זאת היא מביאה לידי ביטוי כמה תהליכים ומגמות בתחום הביטוח, מתוך ראיית התועלת לסוכן הביטוח, שניצב בשנים האחרונות בפני אתגרים יוצאי דופן.

העתיד של סוכן הביטוח הוא במתן שירות ברמה גבוהה וביכולתו לספק ייעוץ ללקוחותיו, הן בתחומי ביטוח ופנסיה וגם בתחומים פיננסיים.
הפנמה של המשימות הנובעות מיישום חוזר צירוף לביטוח - תחקיר, הכרת הלקוח, מסמך הנמקה וכו' - משפרים בפועל את יכולותיו של הסוכן בשני תחומים אלה - השירות והייעוץ.

בעידן החדש של תחרותיות גוברת, מידע זמין ונגיש, ודינאמיות חסרת תקדים - איכות השירות ורמת הייעוץ הם הכלים של הסוכן לרכש לקוחות חדשים ולשימור וטיפוח לקוחות קיימים.

שותפים עיסקיים